Field Service Engineer
Als Field Service Engineer bij Miele staat jou een gevarieerde werkweek te wachten, waarin je jouw vaardigheden inzet om totaaloplossingen te bieden en topprestaties te leveren.
Of het nu gaat om de consument thuis of onze zakelijke klanten, jij zal jouw expertise inzetten om onze klanten de best mogelijke service te bieden. Geen dag is hetzelfde; elke opdracht is een frisse nieuwe uitdaging waar jij vol enthousiasme het verschil kunt maken.
Klaar om jouw passie voor techniek en service te combineren? Ontdek hier hoe jouw werkweek als Field Service Engineer eruit kan zien!
Jouw werkweek
Dynamisch
Jouw werkweek start vroeg met een bezoek aan je eerste klant, een hotel met een defecte wasdroger. Door jouw ervaring zie je gelijk dat het verwarmingselement stuk is vervang je het direct.
Zo, dat is opgelost! Samen met collega Ed geniet je van een welverdiende lunch.
In de middag bezoek je een zorginstelling met een defecte vaatwasser. Met de foutcode die je kunt uitlezen via jouw systeem neem je contact op met een collega in Vianen voor technische ondersteuning. Altijd fijn om even te sparren over de beste aanpak. Succes! Met jouw oplossing ga je vanuit een tevreden klant weer op pad.
Interessant
Jouw dinsdag begint met de online weekstart. Hierin neem je samen met het team van Field Service Engineers en met jouw collega’s van Sales en Planning de komende week door. Zelfstandig werken is erg fijn, maar ervaringen uitwisselen met collega’s is dat ook!
Daarna geniet je met de technisch specialisten van een overheerlijke lunch in het bedrijfsrestaurant in Vianen.
In de middag staat er een boeiende training op het programma. Een Miele collega leert je alles over een gloednieuw type wasmachine, waardoor je weer helemaal op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen. Opgeladen voor een volgende dag.
Oplossingsgericht
Het is alweer woensdag. Je checkt of je genoeg materiaal hebt besteld voor de aankomende klantbezoeken. Je blijkt wat te missen, maar dat wordt eenvoudig 's nachts in jouw bus geleverd, die voor jouw huis staat geparkeerd. Van je collega’s moet je het hebben!
Daarna ga je naar een riviercruiser met een nieuwe wasautomaat waar de automatische zeepdosering niet werkt. Je ontdekt dat er geen chemiesignalen geprogrammeerd zijn en lost het probleem moeiteloos op. Na uitgebreid testen en een veiligheidsmeting geef je duidelijke instructies aan de klant over het gebruik van de herstelde machine. Wéér een tevreden klant dankzij jou.
Afwisselend
Vroeg in de ochtend stap je in je bus richting Den Helder voor een bijzondere dag. Je hebt een spoedoperatie op een booreiland, waar je per helikopter naartoe vertrekt. De wasmachine op het booreiland moet dringend gerepareerd worden, en jij gaat dit klusje klaren.
Na een succesvolle operatie is het tijd voor een feestelijke middag. In Vianen is er een medewerkersbijeenkomst voor alle Miele collega's. Tijd om even samen te komen en successen te vieren.
Voldaan
Vandaag ben je bij de brandweer Amsterdam Amstelland, waar je al jaren onderhoud uitvoert. Je neemt vijf wasmachines onder handen voor de benodigde service en reparaties. Die heb je mooi uit de brand geholpen! ;)
Na een koffietje en wat laatste afspraken kun je van je welverdiende weekend genieten met een voldaan gevoel. Klaar voor een volgende week!
Wat zeggen onze collega's?
Een werkweek als Field Service Engineer klinkt natuurlijk erg interessant, maar wat zeggen onze collega's? Ed, Timothy en Moutamid vertellen je waarom zij elke dag met plezier aan het werk gaan. Loop je met ze mee?
Onze vacatures
-
Field Service Engineer - Dental & LaboratoriaField Service · Hoofdkantoor Miele NL
-
Field Service Engineer - Horeca, Care en Selfse...Field Service · Hoofdkantoor Miele NL
-
Field Service Engineer - ConsumentField Service · Hoofdkantoor Miele NL
-
Field Service Engineer - MedischField Service · Hoofdkantoor Miele NL